سریعترین درمان افسردگی مقاوم به درمان (RAPID)

سریعترین درمان افسردگی

سریعترین درمان افسردگی برای افسردگی مقاوم به درمان یا (RAPID) یک پروژه تحقیقاتی است که توسعه درمان‌های سریع‌تر را برای افسردگی شدید و مقاوم به درمان ترویج می‌کند. این بنیاد از تیمی از محققان حمایت می کند، که در حال شناسایی و آزمایش درمان های دارویی و/یا غیر دارویی امیدوارکننده ای هستند که قادرند افسردگی و علائم آن را را ظرف چند روز از بین ببرند.

در مقابل، داروهای ضد افسردگی فعلی معمولاً چند هفته طول می کشد تا اثر کنند – و نیمی از بیماران به طور کامل به آنها پاسخ نمی دهند. در حالی که روش اثبات شده تحریک مغز، یا درمان تشنج الکتریکی (ECT)، سریع‌تر از داروهای ضد افسردگی عمل می‌کند، این شیوه درمان افسردگی، خطر عوارض جانبی شناختی را به همراه دارد و به بیهوشی و محیط جراحی نیازمند است. نیاز فوری به سریعترن درمان افسردگی روی این واقعیت تأکید می‌کند که افسردگی شدید به دلیل افزایش خطر خودکشی می‌تواند تهدیدکننده زندگی افراد باشد و به این ترتیب ریسک انتظار برای درمان افسردگی توسط داروهای رایج ضد افسردگی برای این افراد بسیار بالا است.

مطالعات اخیر نشان داده است که کتامین، دارویی که قبلاً یک عامل به عنوان بی حس کننده شناخته می شد، می تواند در عرض چند ساعت افسردگی را در بسیاری از بیماران برطرف کند و در واقع سریعترین درمان افسردگی است. محققان در شناسایی دقیق مکانیسم عمل این دارو و شناسایی نشانگرهای زیستی که پاسخ مطلوب را پیش‌بینی می‌کنند، پیشرفت چشمگیری داشته اند.

سریعترین درمان افسردگی

البته بعید به نظر می رسد که خود کتامین به یک درمان عملی برای اکثر موارد افسردگی تبدیل شود. ای دارو ن باید از طریق انفوزیون مورد استفاده قرار بگیرد و نیاز به بستری در بیمارستان دارد، و به طور بالقوه می تواند باعث ایجاد عوارض جانبی شود. همچنین افسردگی بیماران نیز معمولاً پس از پایان دوره درمان مجددا عود می کنند. اما چنین تحقیقاتی سرنخ‌هایی را در مورد مکانیسم‌های مغزی سریعترین درمان های افسردگی بالقوه و قابل کشف ارائه می‌دهد و تیم RAPID که پیشگام مطالعات مکانیسم‌های ضد افسردگی سریع‌الاثر در آزمایش‌های کتامین و اسکوپولامین هستند همچنان به تحقیقات شان در این زمینه ادامه می دهند. هدف این پروژه تبدیل چنین شواهدی به درمان‌های عملی با ارزیابی مداخلاتی است که در اثبات کارآزمایی‌های مفهومی در انسان‌ها کارایی سریع ترین درمان افسردگی را نشان می‌دهند، و کارآزمایی‌های بالینی تصادفی‌سازی شده پیگیری می‌شوند.

تیم RAPID در حال برنامه‌ریزی برای آزمایش ترکیبات جدیدی است که از طریق مکانیسم‌های مغزی مشابه کتامین و همچنین درمان‌های غیردارویی مانند درمان‌های تحریک مغناطیسی مغز عمل می‌کنند. از طریق این تحقیق، درک ما از مکانیسم‌های اساسی افسردگی افزایش یافته و توسعه راه‌های جدید برای کمک هر چه سریعتر به بیمارانی که به داروهای ضد افسردگی فعلی پاسخ نداده‌اند ممکن می شود.

برای مشاوره بیشتر و دریافت نوبت با ما تماس بگیرید

09337836820

02188073136

دریافت مشاوره و نوبت حضوری

برای دریافت مشاوره رایگان و یا دریافت نوبت حضوری با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید

شماره تلفن 021-88073136
شماره موبایل 09304182098
نظرات و پرسش های شما
پاسخگوی سوالات شما هستیم

تاکنون دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
    اولین دیدگاه و یا پرسش را از طریق فرم بالا ثبت کنید ☝️