نوار عصب و عضله کودکان

نوار عصب و عضله کودکان

نوار عصب و عضله کودکان، آزمایشی است که برای نشان دادن فعالیت الکتریکی عضلات کودک انجام می شود. فعالیت الکتریکی برای حرکت عضلات، طبیعی و ضروری است. تست نوار عصب و عضله کودکان هرگونه تغییر در این فعالیت الکتریکی را نشان می دهد.

همچنین NCV یا معاینه سرعت انتقال عصب، سلامت اعصاب خارج مغز و نخاع را آزمایش می کند.

تست نوار عصب و عضله برای کودک

آماده شدن برای نوار عصب و عضله کودکان

اگر شرایط سنی کودک اجازه می دهد، در مورد چگونگی انجام تست نوار عصب و عضله به او توضیح دهید. به مدت 6 ساعت قبل از آزمایش به کودک قهوه، چای، نوشابه یا شکلات ندهید. این مواد محرک هستند و می توانند از آرامش کودک شما جلوگیری کنند. گاهی اوقات از آرام بخش (دارویی برای خواب آلودگی یا آرامش کودک) استفاده می شود.

فرزند شما می تواند تا حداکثر 4 ساعت قبل از نوار عصب و عضله کودکان از شیر مادر  و تا 6 ساعت قبل از تست از شیرخشک تغذیه کند. نوشیدن آب تا 2 ساعت قبل از تست نوار عصب و عضله برای کودک مجاز است. مصرف سایر مایعات، نیمه مایعات و غذاهای جامد باید 8 ساعت قبل از تست متوقف شود.

مصرف آدامس، قطره سرفه و آب نبات مجاز نیست. اگر کودک شما در حین انجام تست نوار عصب و عضله کودکان در حال آدامس جویدن باشد، آزمایش 2 ساعت به تأخیر می افتد. اگر آدامس بلعیده شده باشد، آزمایش 6 ساعت از زمان بلعیده شدن به تأخیر می افتد.

اگر کودک شما آلرژی دارد حتماً به پزشک اطلاع دهید. لیستی از تمام داروهای مصرفی کودک خود را به همراه داشته باشید.

سعی کنید کودک خود را قبل از تست نوار عصب و عضله برای کودکان بیدار نگه دارید تا در زمان انجام تست خواب آلود باشد.

کودکان می توانند پتو یا اسباب بازی های مورد علاقه خود را به همراه داشته باشند. کودکان بزرگتر می توانند وسایل الکترونیکی کوچکی را به همراه خود به کلینیک بیاورند که با باتری کار می کنند و دارای هدست هستند.

کودک باید شلوارک گشاد و لباس آستین کوتاه بپوشد یا به همراه خود داشته باشد. کودکان در لباس شخصی خودشان احساس آرامش بیشتری دارند. پوست کودک شما باید تمیز و عاری از لوسیون و کرم باشد.

قبل از تست نوار عصب و عضله کودکان

ممکن است به کودک شما از طریق دهان دارویی داده شود که به آرامش او کمک می کند. این دارو باعث خواب آلودگی کودک شما برای چندین ساعت خواهد شد. پس از مصرف دارو، کودک باید دراز بکشد ولی به هیج تنها گذاشته نشود چون احتمال دارد زمین بخورد و به خودش آسیب برساند. اگر والدین می توانند به حفظ آرامش کودک کمک کنند، می توانند در طول تست در کنار کودک خود باشند. در بعضی موارد، بهتر است والدین در اتاق انتظار منتظر بمانند.

تست نوار عصب عضله کودکان

نحوه انجام تست نوار عصب و عضله کودکان

کودک شما روی یک میز دراز خواهد کشید. برچسب های کوچکی به نام الکترود روی پاها و بازوهای کودک شما قرار می گیرد. دستگاه EMG یا تست نوار عصب و عضله، این الکترودها را بهم متصل می کند.

تست 2 قسمت دارد: آزمایش هدایت عصب و آزمایش EMG. پزشک ابتدا آزمایشات هدایت عصبی را انجام می دهد. احساس گزگز ناشی از تحریک الکتریکی طبیعی است و بیشتر کودکان واکنش منفی نسبت به این تحریکات ندارند.

برای بررسی فعالیت الکتریکی در عضله، پزشک یک سیم روکش شده بسیار نازک را به عضله وارد می کند. سیم مانند آنتن عمل می کند و به پزشک امکان می دهد فعالیت الکتریکی را ببیند و بشنود. شما و فرزندتان نیز متوجه پاسخ خواهید شد.

بعضی از کودکان می گویند این آزمایش کمی دردناک است و بعضی دیگر می گویند که سیم را احساس نمی کنند.

مدت زمان تست نوار عصب و عضله برای هر کودک متفاوت است. معمولاً انجام این تست بین 30 تا 90 دقیقه طول می کشد.

بعد از تست نوار عصب و عضله کودکان

تست نوار عصب و عضله کودکان هیچ کونه عوارضی ندارد و کودک شما می تواند به فعالیت عادی خود برگردد.

تلفن ثابت

۰۲۱۸۸۵۹۱۵۲۳

۰۲۱۸۸۰۷۳۱۳۶

۰۲۱۸۸۵۹۱۳۵۸

تلفن همراه

۰۹۳۳۷۸۳۶۸۲۰

آدرس:

تهران، شهرک غرب، بلوار فرحزادی، دویست متر بالاتر از بلوار دادمان، کوچه ناخدا محتاج، انتهای بن بست، پلاک یک، طبقه یک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

سوزش ادرار در کودکان
الکترومیوگرافی (EMG)
keyboard_arrow_up